Silniční simulátor
Silniční simulátor nové vylepšené konstrukce se 6-ti stupni volnosti (329 6DOF) poskytující podstatně přesnější simulaci provozu vozidla
Firma MTS uvedla před časem inovovaný systém silničního simulátoru. Pomocí nového modelu silničního simulátoru 329 6DOF tak přináší do laboratoří nový trend v simulování silničních testů. Tato nejnovější technologie znamená značný pokrok v možnostech simulace, které není možno realizovat se standardními silničními simulátory. Jeho konstrukce se na pohled jen mírně liší od běžných simulátorů, avšak právě tyto odlišnosti dovolují modelu 329 6DOF řídit síly a pohyby při testu v 6-ti stupních volnosti na nábojích kol vozidla.
Mnohé automobilové laboratoře ve světě dosud používají model MTS 329 i dřívější systémy, které řídí tři nebo čtyři stupně volnosti - vertikální, příčný a podélný pohyb a brzděnou rotaci.
Během let se pomocí těchto systémů dosahovaly a dosahují vynikající testovací podmínky pro únavové zkoušky. K přesné simulaci je však také potřebné mít k dispozici rovněž řízení odklonu kol a momentu řízení. Tím lze dosáhnout přesné simulace napětí v určitých částech závěsů a karoserie. Jednoduše řečeno, systémy s třemi nebo čtyřmi stupni volnosti jsou založeny na předpokladu, že multiaxiální tuhost, tlumení a setrvačnost testovaného systému jsou přiměřeně podobné systému, kde se vozidlo testuje. Ačkoliv tento předpoklad může být velice často správný, není tomu tak v každém případě. Z tohoto důvodu nová konstrukce simulátoru umožňuje simulovat i odklon kol a moment řízení a tím daleko přesněji simulovat napětí v určitých bodech závěsů a části karoserie. Model 329 6DOF řídí přímo všech 6 složek pohybu na každém náboji kola vozidla.
Tento systém je ideální využívat společně s měřícím a řídícím systémem MTS SWIFT (Spinning Wheel Integrated Force Transducer). Vzájemná součinnost těchto MTS systémů umožňuje jednoduché a ekonomické využití této instrumentace, a to jak v testovací laboratoří, tak při sběru dat na silnici nebo na polygonu. Další značnou výhodou při využití obou systémů současně, je vysoká přesnost a správnost simulace a značně zvýšená průchodnost celého testovacího zařízení. Nový model 329 6DOF má mnoho zjevných i menších konstrukčních odlišností od předchozího modelu. Nejvíce viditelné jsou tři příčně orientované akční členy. Jsou namontovány buď na vertikální podpěry nebo přímo na adaptér namontovaný na náboj kola. Tyto tři členy řídí odklon kola, moment řízení, příčnou sílu a pohyby vozidla.
Důležitým aspektem této nové konstrukce je větší dostupný rozsah brzděné rotace. Jinou výhodou je, že přímé vertikální podpěry redukují možnost interferencí u menších nábojů kol.
Výhody
- První silniční simulátor pro osobní vozy se šesti stupni volnosti řízení sil a pohybů působících na náboj kola
- Podstatně lepší korelace simulace pro testy životnosti
- Úplnější informace o simulaci pro modelování, analýzy, konstrukci a virtuální testy
Volitelné položky
Model 329 6DOF je dostupný v mnoha modifikacích podle druhu požadované simulace.
To zahrnuje:
- Otočný stůl řízení pro simulaci velkých otočení řízení vozidla
- Aktivní podélné omezovače pohybu karoserie pro simulaci nízkofrekvenčních akcí
- Akční členy pro kroutící operace pro realistické simulace pohybu součástí během jízdy
- Dynamické brzdění pro simulaci brzdící akce během testu
- Verze pro lehké nákladní automobily bude k dispozici v brzké budoucnosti
Zpět na výpis článků